REFUNDACJA PODATKU VAT
Refundacja podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023r. oraz w okresie od 01.01.2024r. do 30.06.2024r. przysługuje osobie w gospodarstwie domowym w przypadku, gdy są spełnione łącznie dwa warunki:
Wnioski o refundację podatku VAT za dostarczone paliwo gazowe można składać:
- do 30 września 2024r. - w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury i jej opłaceniu,
- po 30 września 2024r. - w ciągu 30 dni od otrzymania faktury VAT.
Do wniosku należy załączyć:
- fakturę VAT - rozliczenie dostarczonego paliwa gazowego (nie faktura prognozowana)
- dowód uiszczenia zapłaty za fakturę,
- oświadczenie o rodzaju i wysokości uzyskanego dochodu przez członków gospodarstwa domowego, jeżeli jego członkowie uzyskiwali w roku bazowym dochody niepodlegające opodatkowaniu (m.in. alimenty, stypendia, dochody z gospodarstwa rolnego, itp.) oraz dodatkowe dokumenty dotyczące tych dochodów.
Ważne
• wnioskodawcą może być tylko osoba, która zawarła umowę na dostawę paliw gazowych (jest wpisana w fakturze VAT), a nie np. najemca nieruchomości, który nie jest stroną umowy zakupu gazu.
• faktura z zużyciem prognozowanym nie uprawnia do otrzymania rekompensaty podatku VAT (tylko faktura rozliczeniowa - za dostarczone paliwo),
• refundacja podatku VAT nie przysługuje, jeżeli paliwo gazowe służy tylko do gotowania lub podgrzania wody,
• weryfikacja wniosku pod względem dochodu i źródła ciepła dokonywana jest jednorazowo, przy złożeniu pierwszego wniosku.
Wniosek o wypłatę dodatku można złożyć na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Wniosek złożony za pośrednictwem komunikacji elektronicznej winien być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniony profilem zaufanym.
Punkty przyjęć wniosków dla osób zamieszkałych na terenie Piły:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
- ul. Spacerowa 23
- ul. Kwiatowa 5
Wniosek- (wersja do druku)
Wniosek-o-refundacje-VAT-paliwa-gazowe